Tere tulemast Coca‑Cola Company ajaloo lehele

1880ndad

Maitsev ja värskendav

Nagu paljud ajalugu muutnud inimesed, inspireerus Atlanta apteeker John Pemberton lihtsast uudishimust. Ühel pärastlõunal segas ta kokku lõhnava, karamellivärvi vedeliku ja kui see oli valmis, viis ta selle veidi eemal asuvasse Jacobsi apteeki. Siin ühendati segu gaseeritud veega ja seda maitsta saanud kliendid leidsid, et uus jook on midagi erilist. Nii pani Jacobsi apteek selle müüki, klaasi hind oli viis senti (umbes 0,04 eurot). 

 

1886: 8. mai. Coca‑Cola on loonud John S. Pemberton ja seda pakutakse Jacobsi apteegis. Selle aasta jooksul müüakse üheksa jooki päevas. Ettevõtte raamatupidaja Frank Robinson nimetab jooki Coca‑Colaks ja leides, et kaks C-d näeksid reklaamis head välja, visandab kuulsa Spencerian kirjas logo. Ilmub esimene ajalehekuulutus, mis reklaamib Coca‑Colat kui “maitsvat ja värskendavat jooki”.

1887: Esmakordselt kasutatakse kuponge Coca‑Cola reklaamimiseks. John Pemberton registreerib oma kaubamärgi “Coca‑Cola siirup ja ekstrakt” autoriõiguse USA Patendiametis.

1888: Asa Candler hakkab omandama personaalset kontrolli Coca‑Cola valemi ja patentide üle John Pembertonilt ja tema partneritelt.

Lorem ipsum

1890ndad

"Vaimustav suvine või talvine karastusjook"

Coca‑Cola Spencerian kirjas kaubamärk registreeritakse USA patendiametis.

Esimene hoone püstitatakse ainuüksi Coca‑Cola Company jaoks. See jääb kiirelt väikeseks, kuna ettevõte kolib järgmise 12 aasta jooksul viis korda suurematesse hoonetesse.

 

1891: Esimesena kasutab kalendreid reklaamimiseks Asa Candler. Pange tähele De-Lec-Ta-Lave'i suuvee reklaami, mida müüs samuti Candler. Pärast 1892. aastat pühendas ta oma energia ainult Coca‑Colale.

1892: Asa Candler, kes asus The Coca‑Cola Company omandama 1888. aastal, viib ostu lõpule ja ühendab The Coca‑Cola Company Georgia korporatsioonina. Kinnitati reklaamieelarve 11 000 dollarit.

1893: Coca‑Cola Spencerian kirjas kaubamärk registreeritakse USA patendiametis. Ettevõtte teisel aastakoosolekul makstakse investoritele esimest korda dividende.

1895: Asa Candler teatab aastaaruandes, et Coca‑Colat müüakse ja juuakse Ameerika Ühendriikide igas osariigis ja territooriumitel.

1896: Joogimasinaid ja kellasid kasutati esmakordselt reklaamimisel.

1898: Esimene hoone püstitatakse ainuüksi Coca‑Cola Company jaoks. See jääb kiirelt väikeseks, kuna ettevõte kolib järgmise 12 aasta jooksul viis korda suurematesse hoonetesse.

1899: Asa Candler müüb enamikus Ameerika Ühendriikides Coca‑Cola villimise õigused Benjamin F. Thomasile ja Joseph B. Whiteheadile Chattanoogast Tennessees, hinnaga 1 dollar. Chattanoogast saab esimene linn, mis lepingu alusel Coca‑Colat villib.

Lorem ipsum

1900ndad

"Kõige värskendavam jook maailmas"

Teine 1899. lepinguga seotud tehas alustab Atlantas tööd. Reklaamieelarve ületab esmakordselt 100,000 dollarit. Villimisoperatsioonid alustavad Kanadas, Kuubal ja Panamas, saades kolmeks esimeseks riigiks, mis väljaspool USA-d Coca‑Colat villivad.

 

1900: Muusik Hilda Clark on esimene kuulsus, kes ilmub mitmes reklaamiformaadis, sealhulgas kandikutel, plakatitel ja isegi järjehoidjatel. Teine 1899. lepinguga seotud tehas alustab Atlantas tööd.

1901: Reklaamieelarve ületab esmakordselt 100,000 dollarit.

1903: Coca‑Cola Fountain Sales müügipersonali esimene kokkutulek toimub Atlantas.

1904: Esimene Coca‑Cola reklaam ilmub riiklikus ajakirjas. Coca‑Cola aastane läbimüük jõudis 1 miljoni gallonini. Lillian Nordica, tuntud ooperilaulja, hakkab Coca‑Colat reklaamima ja ilmub üleriigilises reklaamis 1905. aastal.

1906: Villimisoperatsioonid alustavad Kanadas, Kuubal ja Panamas, saades kolmeks esimeseks riigiks, mis väljaspool USA-d Coca‑Colat villivad. D’Arcy reklaamiettevõte alustab oma 50-aastast koostööd The Coca‑Cola Companyga. Esmakordselt kasutatakse riiklikus reklaamis sirgjoonelist pudelit.

1907: Teemanti-kujuline paberetikett jõuab pudelitele. Joogimasinatele paigaldati esimesed festoonid. Ettevõte alustab oma pikaajalist koostööd sportlastega ning esimeses reklaamisarjas on esindatud tuntud pesapallurid.

1909: Ajakiri Coca‑Cola Bottler alustab ilmumist ja seda antakse välja enam kui 80 aastat.

Lorem ipsum

1910ndad

"Nautige klaasikest rõõmu"

Vastates ettevõtte Coca‑Cola üleskutsele, kavandab kontuurpudeli prototüübi Alexander Samuelson ja patenteerib ettevõte Root Glass Company. Villijate ühing kiidab selle heaks ja sellest saab standardpudel. Euroopas avatakse esimesed villimisettevõtted Pariisis ja Bordeaux's.

 

1911: The Coca ‑ Cola Company aastane reklaamieelarve ületab esimest korda miljoni dollari.

1912: Villimist alustatakse Filipiinidel, mis on ettevõtte esimene laienemine Aasiasse.

1913: Kuna ettevõte on laienenud, müüb Coca‑Colat 2300 hulgimüüja kaudu enam kui 415 000 jaemüüjat. Reklaamikulude näited hõlmavad 259 499 dollarit maalitud seinamärkidele, 11 011 dollarit pliiatsitele ja isegi 5411 dollarit salvrätikutele.

1914: Asa Candler teeb miljoni dollari suuruse annetuse Atlanta Emory ülikoolile, alustades ettevõtte pikaajalise toetusega koolile. Selle aasta kalendri kujundus kannab nime "Betty". Selle kümnendi jooksul ilmub veel kaks nimelist kalendrit - “Elaine” ja “Constance”. Need on ainsad juhtumid, kus modellide nimed ilmuvad kalendritel.

1915: Vastates ettevõtte Coca‑Cola üleskutsele, kavandab kontuurpudeli prototüübi Alexander Samuelson ja patenteerib ettevõte Root Glass Company. Villijate ühing kiidab selle heaks ja sellest saab standardpudel.

1916: Asa Candler lahkub ettevõttest ning kandideerib edukalt Atlanta linnapea kohale.

1917: Villimistegevus algab Guami saarel. Punase Risti ja Coca‑Cola koostöö algab, kui ettevõte ja villijad alustavad Esimese maailmasõja jaoks doonorlusega.

1919: Euroopas avatakse esimesed villimisettevõtted Pariisis ja Bordeaux's. Ettevõtte Coca‑Cola ostab 25 miljoni dollari eest Ernest Woodruffi juhitud investorite grupp.

Lorem ipsum

1920ndad

"Janu ei tunne kellaaega ega hooaega"

Esimese kuue pudeliga karbi turule toomine on joogitööstusele oluline uuendus. Pakend patenteeritakse järgmisel aastal. Kahe olulise uuenduse debüüt: kellukesekujuline Coca‑Cola joogimasina klaas ja esimene standardiseeritud avatud jahuti.

 

1920: Kohtunik Oliver Wendell Holmes ülemkohtu otsuse kohaselt on Coca‑Cola "üks asi, ühest allikast ja on kogukonnas hästi tuntud”, millega kinnitab ettevõtte kaubamärgi tugevust. Coca‑Cola ettevõte kolib oma praegusesse asukohta North Avenüüle Atlantas.

1921: Esimene töötajate väljaanne „Sõbralik käsi“ alustab ilmumist. See asendatakse kolme aasta pärast, kui The Red Barrel alustab oma 40-aastast ilmumist. Slogani “Thirst Knows No Season” ("Janu ei tunne hooaega") esmakordne kasutamine aitab Coca‑Cola suvisest joogist üle viia aastaringselt sobivale.

1923: Esimese kuue pudeliga karbi turule toomine on joogitööstusele oluline uuendus. Pakend patenteeritakse järgmisel aastal. The Coca‑Cola Company presidendiks valitakse Robert W. Woodruff, kes juhib ettevõtet enam kui kuus aastakümmet.

1925: Direktorite nõukogu võtab vastu otsuse, millega paigutatakse Coca‑Cola salajane valem Atlanta usaldusühingu pangas asuvasse šeifi. Reklaamidena kasutatakse esmakordselt väliplakateid.

1926: Coca‑Cola välisosakond moodustatakse kontsentraatide tarnimiseks ülemeremaade villijatele. Mõned riigid, kus villimistoimingud sellel kümnendil algavad, on Belgia, Bermuda, Hiina, Colombia, Saksamaa, Haiti, Itaalia, Mehhiko, Holland ja Hispaania.

1927: Ettevõte alustab oma esimese raadiosaate "Vivian the Coca‑Cola Girl" sponsorlust.

1928: Ettevõte alustab oma pikaajalist seotust olümpiamängudega, tarnides jooke Amsterdami toimumiskohti ümbritsevatest kioskitest.

1929: Kahe olulise uuenduse debüüt: kellukesekujuline Coca‑Cola joogimasina klaas ja esimene standardiseeritud avatud jahuti.

Lorem ipsum

1930ndad

"Parim sõber, mis janul eales olnud on"

Soovides ühendada reklaamis Coca‑Cola jõuludega, loob kunstnik Haddon Sundblom illustratsiooni, millel jõuluvana Coca‑Cola joomiseks peatub. Järgmised kolm kümnendit 1931-1946 loob Sundblom jõuluvana pilte, mis aitavad kaasa tänapäevasele jõuluvana tõlgendusele.

 

1930: Coca‑Cola Export Corporation luuakse Coca‑Cola turustamiseks väljaspool Ameerika Ühendriike. Alguse saab Coca‑Cola raadioprogramm Grantland Rice'iga.

1931: Soovides ühendada reklaamis Coca‑Cola jõuludega, loob kunstnik Haddon Sundblom illustratsiooni, millel jõuluvana Coca‑Cola joomiseks peatub. Järgmised kolm kümnendit 1931-1946 loob Sundblom jõuluvana pilte, mis aitavad kaasa tänapäevasele jõuluvana tõlgendusele.

1932: Tunnustatud autori Ida Bailey Alleni voldikut “When You Entertain” pakutakse tarbijatele müügiks 10 sendi eest. See koduse meelelahutuse juhend müüb kuue kuu jooksul peaaegu 400 000 eksemplari.

1933: Chicagos toimuval maailmamessil tutvustatakse esimest automatiseeritud joogimasina jaoturit Dole Master.

1934: Coca‑Cola reklaamides ilmuvad filmistaarid Jackie Cooper, Wallace Beery, Maurice Chevalier, Jean Harlow, Maureen O’Sullivan, Johnny Weissmuller ja Joan Crawford.

1935: Kunstnik Norman Rockwell loob 1935. aasta kalendri „Out Fishin”. Samuti töötas Rockwell välja kujundused 1931., 1932. ja 1934. aasta kalendrite jaoks. Lettie Pate Evans liitub The Coca‑Cola Company direktorite nõukoguga. Ta on esimene naine, kes töötab suurettevõtte juhatuses - ametikoht oli tal kuni 1953. aastani. Tähistatakse Coca‑Cola 50. sünnipäeva. Kunstnik N. C. Wyeth loob selle aasta kalendri.

1936: Tähistatakse Coca‑Cola 50. sünnipäeva. Kunstnik N. C. Wyeth loob selle aasta kalendri.

1938: Coca‑Cola siseneb Austraaliasse, Austriasse, Norrasse ja Lõuna-Aafrikasse.

1939: Robert Woodruff saab juhatuse esimeheks. Ta töötab kuni aastani 1942, ta töötab ka aastatel 1952–1954. Kompanii presidendina töötab ta aastatel 1923–1939.

Lorem ipsum

1940ndad

"Ainus asi, nagu Coca‑Cola, on Coca‑Cola ise"

Reklaamis tutvustatakse Sprite Boy tegelaskuju, et edastada sõnumit, et “Coca‑Cola” ja “Coke” on kaks terminit, mis käivad ühe ja sama toote kohta.

"Coke" on nüüdsest The Coca ‑ Cola Company registreeritud kaubamärk.

 

1940: Tarbijatele jagatakse Laura Lee Burroughsi lilleseadetega seotud brošüüre. Ameerika kodudesse jõuab üle 5 miljoni voldiku.

1941: Liikuvad laborid läbivad Ameerika Ühendriike, et tagada villimisettevõtetes kvaliteedistandardite säilimine. Tutvustatakse esimesi Coca‑Cola paberitopse.

1942: Tunnustatud autori Ida Bailey Alleni voldikut “When You Entertain” pakutakse tarbijatele müügiks 10 sendi eest. See koduse meelelahutuse juhend müüb kuue kuu jooksul peaaegu 400 000 eksemplari.

1943: USA valitsus nõuab Coca‑Cola vägede käsutusse andmist. Robert Woodruff lubab anda Coca‑Colat armeele nikli eest sõltumata sellest, kui palju maksab ettevõttele nende tootmine. Sõja ajal saadetakse Aasiasse, Euroopasse ja Põhja-Aafrikasse 64 teisaldatavat villimisettevõtet. Laiali jaotatakse enam kui 5 miljardit pudelit Coca‑Colat.

1945: "Coke" on nüüdsest The Coca ‑ Cola Company registreeritud kaubamärk.

1946: Ilmub Haddon Sundblomi kunstiteosega plakat “Jah”. Plakat võidab mitu disainiauhinda. Esimene 5-sendise Coca‑Cola hinnatõus toimub Californias. Hind tõuseb järk-järgult ka teistel turgudel, lõpetades aastakümneid kestnud "viiesendine Coke" valmistamise.

1947: Kuulus tööstusdisainer Raymond Loewy töötab välja uue joogimasinate jaoturi - Dole Deluxe. Tutvustatakse punast metallmärki läbimõõduga 12 kuni 48 tolli. Märgi hilisem versioon sisaldab kuulsat kontuurpudelit.

1948: Coca‑Cola jõuab Egiptusesse. Atlanta kesklinna paigaldatakse tähelepanuväärne neoonmärk hinnaga 50 000 dollarit. See jääb paika kuni 1981. aastani.

Lorem ipsum

1950ndad

"Mida sa tahad on Coke"

Coca‑Colast saab esimene toode, mis ilmub ajakirja Time kaanel. Esimesed king-size pudelid jõuavad USA-s müügile. Itaalias Napolis tutvustatakse Fanta Orange jooki - esimest uut toodet, mida ettevõte pakub. Fanta maitsestatud jookide sari jõuab Ameerika Ühendriikidesse 1960. aastal.

 

1950: Coca‑Colast saab esimene toode, mis ilmub ajakirja Time kaanel. Ajakiri soovib, et kaanel oleks foto Robert Woodruffist, kuid ta keeldub väites, et toode on ettevõtte ainus oluline element. Coca‑Cola esimene telereklaam kantakse üle tänupühal CBS-i pooletunnises erisaates, kus esinevad Edgar Bergen ja Charlie McCarthy.

1951: Coca‑Cola ettevõte sponsoreerib iganädalast raadioprogrammi, kus osaleb tenor Mario Lanza.

1953: Populaarse laulja Eddie Fisheriga show "Coke Time" debüteerib nii raadios kui ka televisioonis. Fisheri programm on nii populaarne, et ettevõte annab välja tema lauludega reklaamplaate. Programm kestab 1957. aastani.

1955: Coca‑Cola ettevõte alustab afroameeriklaste kasutamist turundamisel koos Harlem Globetrottersiga 1951. aastal ja olümpiamängude sportlaste Jesse Owensi ja Alice Coachmaniga 1953. Clarki ülikooli tudengist, Mary Alexanderist, saab üks esimesi afroameeriklastest naisi, kes ilmub Coca‑Cola trükireklaamides. Esimesed king-size pudelid jõuavad USA-s müügile. Lisaks tavalistele 6,5 untsilistele pudelitele saavad tarbijad osta Coca‑Colat nüüd 10-, 12-, 16- ja 26-untsilistes pudelites. Itaalias Napolis tutvustatakse Fanta Orange jooki - esimest uut toodet, mida ettevõte pakub. Fanta maitsestatud jookide sari jõuab Ameerika Ühendriikidesse 1960. aastal.

1956: Coca‑Cola ametlikuks reklaamiagentuuriks saab D’Arcy asemel McCann-Erickson, Inc. D’Arcy tegutses Coca‑Cola agentuurina alates 1906. aastast kokku 50 aastat.

1957: Aatommootoriga allveelaeva Nautilus pardale paigaldatakse spetsiaalne joogiautomaat. See projekteeritakse eraldi nii, et see mahuks läbi laeva luugi. Müük väljaspool Ameerika Ühendriike moodustab umbes 33 protsenti tuludest.

1958: Coca‑Cola sponsoreerib paviljoni Brüsseli maailmamessil. Paviljonis asub toimiv villimistehas ja seal on näitus, mis esitleb Coca‑Cola äri kogu maailmas.

1959: Coca‑Colat teeb nüüd 1700 villimisettevõtte võrgustik, mis tegutseb enam kui 100 riigis.

Lorem ipsum

1960ndad

"See on tõeline asi"

1. veebruaril tutvustatakse sidruni-laimi jooki Sprite. Müügile jõuab TaB, ettevõtte esimene dieetjook. Selle nimi valitakse arvuti loodud otsingu hulgast, mis pakub üle 300 000 valiku. Tutvustatakse Coca‑Cola uut graafilist välimust, millel on punane-valge värvilahendus ja logo.

 

1960: Tutvustatakse terasest 12-untsilisi purke, mis muudavad Coca‑Cola kaasaskantavamaks. Coca‑Cola omandab The Minute Maid Corporationi, lisades sellega oma portfelli mahlatoodete sarja. Coca‑Cola toetab üleriigilist keskkooli lauljate ja muusikute konkurssi Talentsville USA. Võitjaks on Illinoisi osariigist Carrier Millsist pärit lüüriline sopran, kes jätkab edukat ooperikarjääri.

1961: Esimene täispikk film, milles on esindatud Coca‑Cola. Billy Wilderi komöödia “Üks, kaks, kolm” tegelane Jimmy Cagney on külma sõja ajal Lääne-Berliinis asuva Coca‑Cola villimisettevõtte juhataja. Ettevõte tähistab oma 75. aastapäeva. Miamis toimuv riiklik villijate konventsioon meelitab kohale enam kui 4000 osavõtjat, peamiselt USA villijad. 1. veebruaril tutvustatakse sidruni-laimi jooki Sprite.

1963: Müügile jõuab TaB, ettevõtte esimene dieetjook. Selle nimi valitakse arvuti loodud otsingu hulgast, mis pakub üle 300 000 valiku. Algab reklaamikampaania “Kõik sobib paremini Coca‑Colaga”. Raadios kasutavad sellised poplauljad nagu The Supremes, Ray Charles, Aretha Franklin, Jan ja Dean, Roy Orbison ja The Coasters oma ainulaadseid muusikastiile, et reklaame helindada. Televisioonis reklaamivad Coca‑Colat sellised kuulsused nagu jalgpallitäht Joe Namath, disainer Anne Klein, golfimängija Arnold Palmer ja džässlaulja Barbara McNair.

1964: New Yorgi maailmanäitusel asub Coca‑Cola Company paviljonis näitus nimega Global Holiday, mis viib külastajad kuude eksootilisse paika. Paviljonis asub ka maailma suurim kariljon - 610-kellukaline muusikainstrument.

1965: Coca‑Cola ettevõte ja selle villijad toetavad koomiksi "Peanuts" esimest animeeritud multifilmi "Charlie Browni jõulud".

1966: Debüüdi teeb sidrunimaitseline suhkruvaba karastusjook Fresca.

1968: Tutvustatakse ühesuunalist või mittetagastatavat kontuurpudelit.

1969: Tutvustatakse Coca‑Cola uut graafilist välimust, millel on punane-valge värvilahendus ja logo. Uue reklaamlause “It’s the Real Thing” lansseerimisega esitletakse brändi uut reklaamiilmet.

Lorem ipsum

1970ndad

"Võta Coca‑Cola ja naerata"

Esitletakse 2-liitrist polüetüleentereftalaat (PET) pudelit, millega saab alguse ettevõtte PET-pakendite kasutamine.

Põhja avenüü torni peakorteri hoone läheb esmakordselt kasutusse.

Coca‑Cola alustab eriolümpia ülemaailmset sponsorlust.

 

1970: Kogu riigis lansseeritakse The Dynamic Ribbon Device ehk nn. Valge laine Coca‑Cola logoteksti all: punane ja valge graafiline kujutis, mis tähistab kahte külgnevat kontuurpudelit. Coca‑Cola tutvustab oma esimest spordijooki Olympade testturustamisega Ameerika Ühendriikides. Pakendil on USA olümpiakomitee logo.

1971: Esmakordselt raadioreklaamina ja hiljem telereklaamina toodetud teosest “Sooviksin osta maailmale Coca‑Cola” saab rahvusvaheline hitt ja see jääb Coca‑Cola üheks populaarseimaks reklaamiks.

1972: Poolas avatakse esimesed villimistehased. Tutvustatakse Hr PiBB-d.

1975: Jaapanis lansseeritakse Georgia Coffee. Asutatakse 27 liikmega Coca‑Cola kollektsionääride klubi. Klubiliikmeid on praegu ligi 4000.

1976: Coca‑Cola ettevõte ja Fédération Internationale de Football Association (FIFA) lepivad esmakordselt kokku sponsorluse ettevõtte ja rahvusvahelise spordi juhtorgani vahel.

1977: Jõulude “Küünlad” reklaami debüüt.

1978: Coca‑Cola allkirjastab lepingu Hiina turule sisenemiseks peale peaaegu 30-aastast eemalolekut. Tutvustatakse Hi-C karastusjooke. Esitletakse 2-liitrist polüetüleentereftalaat (PET) pudelit, millega saab alguse ettevõtte PET-pakendite kasutamine.

1979: Esitletakse Mello Yello jooki. Põhja avenüü torni peakorteri hoone läheb esmakordselt kasutusse. Telereklaami ""Kuri" Joe Greene" debüüt. Reklaami valitakse järjekindlalt kõigi aegade parimate reklaamide hulka. Coca‑Cola alustab eriolümpia ülemaailmset sponsorlust.

Lorem ipsum

1980ndad

"Sa ei saa seda tunnet üle lüüa"

Coca‑Cola kontuurpudelist saab filmi “Jumalad peavad olema hullud” keskpunkt. Villimistehased alustavad Venemaal. Coca‑Colast saab esimene kosmoses tarbitav karastusjook, kui kosmoselaeva Challenger pardal olnud astronaudid testivad missioonil kosmosepurki.

 

1980: Coca‑Cola kontuurpudelist saab filmi “Jumalad peavad olema hullud” keskpunkt.

1981: Roberto Gouizeta saab The Coca‑Cola Company esimeheks ja tegevjuhiks. Esimene villimisettevõte avatakse Hiinas. 2010. aastaks on ettevõte avanud riigis enam kui 40 villimisettevõtet-

1982: New Yorgis toimuval kuulsusterohkel tseremoonial lansseeritakse Diet Coke, millest saab kaubamärgi Coca‑Cola ja Coke esimene laiendus. Coca‑Cola ettevõte ostab Columbia Pictures Industries, Inc. Samal ajal, kui ettevõte omab filmistuudiot, võidab “Gandhi” akadeemia auhinna parima filmi eest.

1983: Coca‑Cola Company jätkab pikaajalist koostööd The Walt Disney Companyga Tokyo Disneylandi peatoetajana. Kaks ettevõtet kirjutavad ülemaailmse turunduslepingu alla 1985. aastal.

1985: Villimistehased alustavad Venemaal. Coca‑Cola valemit muudetakse esimest korda 99 aasta jooksul. Toode, mille rahvapärane hüüdnimi on"New Coke", tekitab kogu riigis tarbijate protesti. Algse valemiga loodud  toode, mille nimeks pannakse Coca‑Cola Classic, tuuakse turule tagasi 79 päeva hiljem. Coca‑Colast saab esimene kosmoses tarbitav karastusjook, kui kosmoselaeva Challenger pardal olnud astronaudid testivad missioonil kosmosepurki.

1986: 8. mail tähistab Coca‑Cola oma sajandat aastapäeva ülemaailmse pidustusega Atlantas. Coca‑Cola stipendiaatide fond luuakse ettevõtte ja The Coca‑Cola villijate ühingu ühisprogrammina. Ettevõttele kuuluvad villijad ja mitmed sõltumatud villijate rühmad moodustavad Coca‑Cola Enterprises (CCE) sõltumatu villija ja börsil noteeritud ettevõttena.

1989: Esimene neoon reklaammärk Nõukogude Liidus debüteerib Moskva Puškini väljakul. Ettevõte müüb Columbia Picturesi.

Lorem ipsum

1990ndad

"Alati Coca‑Cola"

Berliini müüri langedes müüakse Coca‑Colat esimest korda Ida-Saksamaal.

Olümpiamängud peetakse Atlantas. Coca‑Cola loob fännide lõbustamiseks Coca‑Cola olümpialinna.

Coca ‑ Cola Company omandab esmaklassiliste jahutatud puuviljajookide tootja Odwalla Inc.

 

1990: Berliini müüri langedes müüakse Coca‑Colat esimest korda Ida-Saksamaal. Atlantas avatakse Coca‑Cola maailma muuseum, kus käib 2007. aastani keskmiselt 1 miljonit külastajat aastas.

1992: Tutvustatakse Powerade jooki ja see saab olümpiamängude ametlikuks spordijoogiks.

1993: Pärast 1977. aastal riigist lahkumist, et mitte avaldada Coca‑Cola salajast valemit, siseneb ettevõte uuesti Indiasse. Populaarseid Coca‑Cola jääkarusid tutvustatakse reklaamis “Northern Lights” ("Virmalised"). Tutvustatakse 20-untsist kontuuriga PET-pudelit.

1994: Vietnamis avatakse esimesed villimistehased.

1995: Coca‑Cola omandab Barqi kalja kaubamärgi.

1996: Olümpiamängud peetakse Atlantas. Coca‑Cola loob fännide lõbustamiseks Coca‑Cola olümpialinna. Avatakse kontuurpudelite näitus, kus on üle 50 pudeli kogu maailmast, väljapanek on olümpiamängude ajal välja pandud Atlantas.

1998: Coca‑Cola ettevõte kuulutab välja 100-aastase partnerluse riikliku korvpalliliiduga.

1999: Coca‑Cola ettevõte omandab Peruu karastusjoogi Inca Kola ja Schweppes jooke paljudel turgudel üle kogu maailma.

Lorem ipsum

2000ndad

"Ava õnn"

Coca‑Cola sponsoreerib Austraalias Sydneys olümpiamänge. Tutvustatakse apelsinimahla Simply Orange, mis ei ole tehtud kontsentraadist. Oma debüüdi teeb nullkaloriline koola Coca‑Cola Zero.

 

2000: Coca‑Cola sponsoreerib Austraalias Sydneys olümpiamänge.

2001: Coca‑Cola Company ja Nestlé loovad uue ettevõtte Beverage Partners Worldwide, mis turustab joomiseks valmisolevaid kohvi- ja teejooke. Tutvustatakse apelsinimahla Simply Orange, mis ei ole tehtud kontsentraadist. Coca‑Cola liitub Aafrika AIDSi vastase võitlusega ÜRO HIV / AIDSi ühise programmiga UNAIDS. Coca‑Cola France sponsoreerib Tour de France'i 15. aastat järjest. Coca‑Cola Fond ja Coca‑Cola villijad annavad 12 miljoni dollari suuruse katastroofiabi pärast 11. septembri terrorirünnakuid Ameerika Ühendriikides. Külmikpakend, 12-pakendiline karp, mis on mõeldud mugavalt külmikusse mahutamiseks, lansseeritakse Ameerika Ühendriikides. Coca ‑ Cola Company omandab esmaklassiliste jahutatud puuviljajookide tootja Odwalla Inc. Coca‑Cola Company ja NASCAR allkirjastavad mitmeaastase sponsorluse laiendamise.

2002: USA-s lansseeritakse Vanilla Coke. Coca‑Cola toetab FIFA World Cup ™ võistlust Jaapanis ja Koreas. Debüteerib Coca‑Cola sponsoreeritud lauluvõistlus “American Idol”. Sellest saab üks populaarsemaid saateid teleajaloos.

2004: Lansseeritakse Diet Coke Lime. Jätkates 1920. aastast pärit kohalolekut, süttib New Yorgi Times Square Timesi 3D-kõrgtehnoloogiline kuue korruse kõrgune valgusreklaam.

2005: Ööklubides ja eriüritustel kasutamiseks tutvustatakse alumiiniumist kontuurpudelit. Oma debüüdi teeb nullkaloriline koola Coca‑Cola Zero.

2006: Asutatakse Bottling Investments Group. See organisatsioon juhib ettevõtte omanduses olevaid villimisettevõtteid kogu maailmas.

2007: Uus Coca‑Cola maailm avatakse Pemberton Place'is Atlantas. Coca‑Cola omandab Energy Brands Inc.-i (glacéau), mis on vitamiini- ja nutiveetootja. 20-untsine PET-kontuuriga GRIP-pudel liitub pakendite ridadega.

2008: 2008. aasta Pekingi olümpiamängude sponsorlus on seotud enam kui 500 miljoni Hiina tarbijaga. Coca‑Cola Facebooki lehe loovad kaks fänni. 2011. aasta jaanuari seisuga on saidil kogu maailmas üle 22 miljoni fänni ja see kasvab jätkuvalt. Sprite on ettevõtte kolmas toode, mis müüb aastas rohkem kui 2 miljardit tükki, liitudes Coca‑Cola ja Diet Coke / Coca‑Cola Lightiga. Lansseeritakse The Coca‑Cola Conversations blogi.

2009: Tutvustatakse uuenduslikku joogimasinate jaoturit Coca‑Cola Freestyle, mis võimaldab tarbijatel valida enam kui 100 joogi hulgast. Tutvustatakse kaheliitrist kontuurpakendit. Tutvustatakse PlantBottle PET-i pakendit. Osaliselt taimsetest materjalidest valmistatud PlantBottle plastpudelid on täielikult taaskasutatavad. Simplyst saab miljardi dollarine kaubamärk.

Lorem ipsum

2010ndad

"125 aastat ja me alles alustame."

Coca‑Cola Company tähistab 125 aasta möödumist Coca‑Cola kaubamärgi sünnist.

Coca‑Cola Facebooki lehe loovad kaks fänni. 2011. aasta jaanuari seisuga on saidil kogu maailmas üle 22 miljoni fänni ja see kasvab jätkuvalt.

 

2010: Pärast laastavat maavärinat käivitas The Coca‑Cola Company avaliku ja erasektori algatuse Haiti Hope, mille eesmärk on arendada Haitil jätkusuutlikku mangotööstust. Coca‑Cola Company omandab Coca‑Cola Enterprises kogu Põhja-Ameerika villimistegevuse.

2011: Coca‑Cola Company tähistab 125 aasta möödumist Coca‑Cola kaubamärgi sünnist.

Lorem ipsum