Coca-Cola pudel saab 100-aastaseks

13. aprill 2015

Maailma tuntuim joogitootja Coca-Cola tähistab oma kuulsa kontuurpudeli 100. sünnipäeva. Ikooniline pudelidisain patenteeriti 100 aastat tagasi ning ka nüüd, 100 aastat hiljem, eristub pudel kõigist teistest karastusjoogi pudelitest. Tähtsat sünnipäeva tähistatakse suudluskampaaniaga, mille nägudeks on lisaks maailmakuulsatele staaridele ka Stig Rästa ja Tanja Mihhailova. Kampaania käigus jagatakse tarbijatele 345 000 pudelit tasuta Coca-Colat.

1915. aastal esitas Coca-Cola koos oma villimispartneritega mitmetele Ameerika Ühendriikide klaasitootjatele loovülesande töötada välja „omalaadne pudel, mida oleks võimalik pimedas käsikaudu ära tunda ja mis oleks eristatav ka siis, kui see on näiteks maha kukkudes purunenud.”

Väljavalituks saanud pudelidisaini lõi Terre Hautes asuv Root Glass Company,
imiteerides pudeli loomisel kakaoubade piklikku ja soonelist kuju. Pudelidisain patenteeriti
16. novembril 1915. aastal ning on sellest ajast saati inspireerinud möödunud sajandi signatuurhetki nii filminduses, sotsiaalajaloos, disainis kui ka kujutavas kunstis.

„Coca-Cola klaasist kontuurpudel on disainiklassika, mis on aja proovile vastu pidanud
ja jäänud moest sõltumatuks,” ütles Coca-Cola Baltikumi turundusjuht Monika Rajamäe. “Soovisime teha kampaania, mis tähistaks Coca-Cola viimase 100 aasta rikkalikku pärandit
ning ajalugu ja näidata, kuidas see on jätkuvalt popkultuuri ikoonina püsima jäänud.”

Vastvalminud reklaamides esinevad staarkuulsused Marilyn Monroe, Elvis Presley,
Rita Ora ja Avicii ning kohalikud staarid Stig Rästa ja Tanja Mihhailova.
Reklaamides kujutatakse seda, kuidas pudelisuu staare justkui suudleb – kogemus, mida on jaganud kõik möödunud sajandi põlvkonnad.

Coca-Cola telereklaami saab vaadata siit: https://www.youtube.com/watch?v=PWCm1whDChE

 

 

Lisainfo:

Jaanus Pauts
Coca-Cola Baltikumi avalike suhete juht
Tel +372 5274 553