Skip to content

jagame õnne alates 1886. aastast

THE COCA-COLA COMPANY ON MAAILMA SUURIM JOOGIFIRMA. COCA-COLA ON TUNNISTATUD MAAILMA KÕIGE VÄÄRTUSLIKUMAKS BRÄNDIKS.

1886

esimene Coca-Cola

esimene Coca-Cola

Esimest korda pakuti Coca‑Colat 8. mail 1886 Jacobs’ Pharmacys. Tol aastal müüdi üheksa jooki päevas.

nimi on sündinud

nimi on sündinud

Firma raamatupidaja Frank Robinson pani joogile nimeks Coca‑Cola ja visandas kuulsa Spencerian-kirjatüübis logo, mõeldes, et kaks C-d näevad reklaamis head välja.

1899

nüüd pudelites

nüüd pudelites

Coca-Cola villimist alustati 1899. aastal, kui allkirjastati esimene villimisleping. Toote jaoks võeti kasutusele Hutchinson-stiilis pudelid.

1900

kuulsuste kaasamine

kuulsuste kaasamine

Esimene kuulsus, kes ilmus mitmele reklaamiformaadile, sh plaatidele, plakatitele ja isegi järjehoidjatele, oli Music Halli esineja Hilda Clark.

1915

kontuurpudel

kontuurpudel

Coca-Cola kontuurpudeli prototüübi kujundas Alexander Samuelson

1921

aastaringne toode

aastaringne toode

Loosungi "Janu ei tunne aastaaegu" (ingl. "Thirst Knows No Season") esmakordne kasutamine aitas tõsta Coca-Cola suvejoogi seisusest aastaringselt nauditava joogi seisusse.

1929

spetsiaalne klaas

Debüüdi tegi kellakujuline Coca-Cola klaas Fountain glass.

1931

jõuluvana joob Coca-Colat

jõuluvana joob Coca-Colat

Kunstnik Haddon Sundblom tegi esimese illustratsiooni, mis kujutas jõuluvana Coca-Colat joomas.

1942

Coke - Coca-Cola lühend

Coke - Coca-Cola lühend

Reklaamis kasutusele võetud tegelane Sprite Boy edastas sõnumi, et Coca‑Cola ja Coke on nimetused, mis viitavad ühele ja samale tootele.

1947

metallist märk

metallist märk

Välja lasti ümmargune punane metallist märk läbimõõduga 12 kuni 48 tolli.

1950

ajakirja esikaanel

Coca‑Colast sai esimene toode, mis ilmus ajakirja Time esikaanel.

1960

nüüd ka purkides

Kasutusele võeti 12-untsised Coca-Cola purgid

1963

swingimine ja muusika

swingimine ja muusika

Algas reklaamikampaania "Kokaga lähevad asjad paremaks" (ingl. "Things Go Better with Coke"). Sellised poppesinejad nagu The Supremes, Ray Charles, Aretha Franklin, Jan and Dean, Roy Orbison ja The Coasters kasutasid raadios kampaania edendamiseks oma ainulaadseid muusikastiile.

1969

punane ja valge

punane ja valge

Coca‑Cola süsteemile anti uus graafiline välimus: puna-valge värviskeem ja logo.

1971

soovin osta maailmale Coca-Colat

soovin osta maailmale Coca-Colat

Algul raadio- ja seejärel telereklaamina ilmunud “I’d Like to Buy the World a Coke” sai rahvusvaheliseks hitiks ning on jäänud populaarseimaks Coca‑Cola reklaamiks.

1985

uus vs vana retsept

uus vs vana retsept

Esimest korda 99 aasta jooksul muudeti Coca‑Cola retsepti. Toode, mis sai üldiseks nimeks New Coke, vallandas üleriigilise tarbijate protesti. Originaalretsepti järgi valmistatud toode, millele pandi uueks nimeks Coca‑Cola Classic naasis turule 79 päeva hiljem.

1993

saabuvad jääkarud

saabuvad jääkarud

Reklaami "Virmalised" (ingl. Northern Lights) ilmusid populaarsed Coca‑Cola jääkarud.