Söögiisu suurenemine

Küsimus

Ma olen kuulnud, et karastusjookide dieetversioonid põhjustavad tegelikult hoopis kehakaalu suurenemist, sest väikese kalorsusega joogid stimuleerivad söögiisu. Kas see on tõsi?

Vastus

Ei. Usaldusväärsed uuringud on näidanud, et inimese näljatunde tugevus ei sõltu sellest, kas ta on enne joonud väikese kalorsusega karastusjooke või vett. Tänapäeval sageli esinevad ülekaalulisus- ja rasvumisprobleemid ei ole kuidagi seotud ei gaseeritud karastusjookide ega ühegi teise konkreetse toidu või joogiga. Üleliigne kehakaal tekib sellest, kui tarbida rohkem kaloreid kui organism kulutab. Ei ole oluline, millest need kalorid saadakse. Ülekaal on tingitud liigsetest kaloritest või vähesest füüsilisest aktiivsusest.

Uuringud on näidanud, et väikese kalorsusega magusaineid sisaldavad toidud ja joogid võivad aidata kehakaalu kontrolli all hoida ning et inimesed, kes kasutavad muuhulgas väikese kalorsusega tooteid, toituvad lõppkokkuvõttes tervislikumalt.

Allikad
• Raben, A. jt. Sucrose compared with artificial sweeteners: different effects on ad libitum food intake and body weight after 10 weeks of supplementation in overweight subjects. American Journal Clinical Nutrition, 76: 721–729, 2002.
• Sigman-Grant, M. J. ja Hsieh, G. Reported use of reduced-sugar foods and beverages reflect high-quality diets. Journal Food Science, 70: S42–46, 2005.
• Renwick, A. G. Intense sweeteners, food intake, and the weight of a body of evidence. Physiology Behavior, 55: 139–143, 1994.